TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Dział Wsparcia Aktywności Studenckiej

Konkurs na projekty upominków polskiej prezydencji w Radzie Unii EU

Data: 07.05.2024

Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Trwa konkurs na projekty upominków dla polityków i urzędników instytucji Unii Europejskiej oraz jej państw członkowskich z okazji prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej, przypadającej na okres od 1 stycznia 2025 r. do 30 czerwca 2025 r.

Cel konkursu

Wyłonienie oryginalnych, autorskich projektów upominków dla wysokich rangą polityków i urzędników instytucji Unii Europejskiej oraz jej państw członkowskich wręczanych przez władze polskie podczas polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, przypadającej na okres 1 stycznia – 30 czerwca 2025 r.

Kontekst

Prezydencja to rotacyjna rola przewodniczenia pracom Rady Unii Europejskiej przez kolejne państwa członkowskie, sprawowana przez sześć miesięcy. Polska będzie ją sprawować po raz drugi (poprzednio w II. połowie 2011 r.). Polska będzie sprawowała prezydencję po Węgrzech i przekaże ją Danii. Polska będzie pierwszym krajem kolejnego tzw. trio prezydencji (Polska, Dania, Cypr).

Sprawowanie prezydencji przez Polskę będzie się wpisywało w szerszy kontekst powrotu Polski do głównego nurtu debaty europejskiej oraz do roli jednego z liderów integracji w ramach Unii Europejskiej, u progu trzeciej dekady członkostwa. W związku z tym przed polską prezydencją stoją wyzwania nie tylko programowe, ale także wizerunkowe. Jednym z istotnych działań promocyjnych jest wręczanie upominków wysokim rangą gościom z zagranicy, które – oprócz funkcji pamiątkowej – mają wspierać określoną narrację o Polsce.

Przekaz

Działania polskiej prezydencji będą realizowane w oparciu o wartości fundamentalne tak dla Polski, jak i Europy: demokracja, praworządność, wolność, solidarność, bezpieczeństwo, jedność, otwartość, inkluzywność oraz równouprawnienie. Upominki powinny „opowiadać” Polskę jako istotny komponent Europy, do której twórczo kontrybuuje. Przedstawiać Polskę, jaka jest i jakie ma aspiracje. Pokazywać Polskę współczesną, z odniesieniami do tych elementów dziedzictwa (kulturalnego, naukowego, gospodarczego, społecznego), które pozytywnie wyróżniają ją na tle Europy i świata.

Odbiorcy wg kategorii

  • Kategoria A: głowy państw, przewodniczący parlamentów narodowych i szefowie rządów państw członkowskich UE i spoza UE (w szczególności państw kandydujących), członkowie władz Parlamentu Europejskiego, komisarze Komisji Europejskiej.
  • Kategoria B: ministrowie i wiceministrowie z państw członkowskich UE i spoza UE (w szczególności państw kandydujących), przewodniczący komisji w Parlamencie Europejskim, wysocy rangą urzędnicy instytucji UE i państw członkowskich UE (w szczególności stali przedstawiciele i ich zastępcy).
  • Kategoria C: urzędnicy instytucji UE i państw członkowskich UE oraz uczestnicy wydarzeń organizowanych w ramach oficjalnego kalendarza prezydencji.

Kategorie upominków (i tym samym kategorie konkursowe)

  • Kategoria 1: prezent dla odbiorców z kategorii A (unikalny, ściśle limitowany, o wartości do 150 euro)
  • Kategoria 2: prezent dla odbiorców z kategorii B (o wartości do 50 euro)
  • Kategoria 3: krawat dla mężczyzn/apaszka dla kobiet (dla odbiorców z kategorii A i B, spójne wizualnie, o wartości do 50 euro)
  • Kategoria 4: prezent dla odbiorców z kategorii C (o wartości do 15 euro)

Wspólne wytyczne dla prezentów wszystkich kategorii

Prezenty powinny:

  • być oryginalne i innowacyjne, a przy tym odwołujące się do aktualnych trendów w sztuce użytkowej,
  • odzwierciedlać aktualne trendy ekologiczne, koszty ich wytworzenia powinny w możliwie najmniejszym stopniu oddziaływać na środowisko naturalne, w miarę możliwości z wykorzystaniem zasad gospodarki obiegu zamkniętego,
  • być wykonane z wysokiej jakości materiałów, w miarę możliwości polskiego pochodzenia i być możliwe do wykonania przez polskiego producenta,
  • charakteryzować się wysokim poziomem estetyki,
  • mieć wartość ponadczasową, bądź to ze względu na funkcjonalność bądź estetykę,
  • traktować z szacunkiem różne wrażliwości odbiorców, i nie urażać niczyich uczuć,
  • kojarzyć się odbiorcy z Polską, bądź to przez formę bądź przez treść,
  • być możliwe do wyprodukowania w zamówionej ilości do listopada 2024 r.,
  • mieć rozmiar i wagę umożliwiające transport w bagażu podręcznym,
  • nie mieć charakteru masowego.

Szczegółowe informacje o konkursie, w tym regulamin konkursu, są dostępne na stronie internetowej pod adresem: www.instytutwzornictwa.com/upominekue

Politechnika Wrocławska © 2024